Zwierzęta domowe, podobnie jak ludzie, zmagają się z różnego rodzaju alergiami, które znacznie pogarszają ich komfort życia. Czasem wystarczy wprowadzić zmiany żywieniowe albo wdrożyć odpowiednią terapię odczulającą przeciwalergiczną i przeciwświądową, aby skutecznie zredukować nieprzyjemne dolegliwości u swojego pupila. Wcześniej należy jednak określić czynnik uczulający . Czynnikiem alergizującym może być substancja zawarta w podawanym zwierzęciu pokarmie albo w najbliższym otoczeniu, jak pyłki, trawy, roztocza.

Alergolog dla psa

Alergolog dla psa Piekary Śląskie

Wzmożona reakcja organizmu pupila na alergen może objawiać się na różne sposoby. Najczęściej występujące reakcje uczuleniowe to: świąd skóry i zmiany skórne, kichanie, katar, kaszel, stany zapalne uszu, zapalenie spojówek, wymioty, biegunki, duszności. Jeśli któryś z wymienionych symptomów zauważyłeś u swojego psa, skonsultuj się z weterynarzem-alergologiem przyjmującym czworonożnych pacjentów w Przychodni Weterynaryjnej Boli Łapka.

Źródłem alergii mogą być konserwanty zawarte w karmie, pyłki roślin, kurz, detergenty, kosmetyki dla zwierząt, wełna, pierze, niektóre materiały, pleśń, leki itd. Zarówno alergie pokarmowe, jak i alergie środowiskowe u zwierząt wymagają odpowiedniego leczenia i ścisłego przestrzegania zaleceń weterynarza.

Alergolog dla kota Piekary Śląskie

Jeśli Twój kot ciągle się drapie, ma biegunkę, często wymiotuje, oddycha z otwartym pyszczkiem albo zauważyłeś u niego zmiany na skórze, umów się na konsultację z alergologiem lub dermatologiem dla zwierząt. Specjalistów z tej dziedziny weterynarii znajdziesz w naszej Klinice Przychodni w Piekarach Śląskich.

Oferujemy profesjonalną diagnostykę zwierząt domowych, w tym kompleksowe usługi medyczne dla Twojego pupila. Dysponujemy nowoczesnym sprzętem i zapleczem technicznym. Każdego dnia otaczamy fachową opieką kolejnych Waszych milusińskich, aby poprawić ich stan zdrowia i komfort życia. W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem!

Alergolog dla kota