Podobnie jak u człowieka, nerki odgrywają istotną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu zwierzęcia. Oczyszczają krew z toksycznych substancji, są odpowiedzialne za zrównoważoną gospodarkę wodno-elektrolitową. Zaburzona praca nerek może przyczynić się do przewlekłej niewydolności tych organów, a także do nieprawidłowości w obrębie innych układów organizmu.

Weterynarz - nefrolog

Weterynarz - nefrolog Piekary Śląskie

W naszej przychodni weterynaryjnej świadczymy kompleksowo usługi z zakresu profilaktyki, diagnostyki oraz leczenia chorób nerek u zwierząt. Otaczamy fachową opieką koty, psy i inne zwierzaki borykające się z nieprawidłowościami w funkcjonowaniu całego układu moczowego.

Niewydolność nerek u psa

Niewydolność nerek w początkowej fazie może przebiegać bezobjawowo. Do najczęstszych przyczyn schorzenia zalicza się choroby zakaźne (na przykład babeszjozę), zakażenia układu moczowego, udar cieplny, spożycie toksycznych substancji (są to m.in. pestycydy, metale ciężkie, glikol etylenowy, winogrona, rodzynki, niektóre antybiotyki). Natomiast wśród najczęstszych objawów chorób nerek wymienia się brak apetytu, biegunki, wymioty, ogólne osłabienie, utratę wagi, częste oddawanie moczu, nieprzyjemny oddech o charakterystycznym mocznicowym zapachu.

W naszym gabinecie weterynaryjnym wykonujemy wszystkie niezbędne badania, takie jak morfologia krwi, badanie moczu, RTG i USG jamy brzusznej. Po zdiagnozowaniu problemu konieczne jest natychmiastowe rozpoczęcie leczenia. Weterynarz zaleca również odpowiednią dietę, a w razie konieczności dodatkową suplementację.

Niewydolność nerek u psa

Nefrologia zwierząt Śląsk

Wczesne zdiagnozowanie choroby nefrologicznej u pupila zmniejsza ryzyko uszkodzenia innych organów wewnętrznych. Serdecznie zachęcamy do skorzystania z usług naszej Przychodni Weterynaryjnej w Piekarach Śląskich.

Skontaktuj się