Przychodnia Weterynaryjna BoliŁapka w Piekarach Śląskich oferuje profesjonalne usługi stomatologiczne dla zwierząt. Nasi specjaliści chętnie udzielają porad dotyczących odpowiedniej higieny jamy ustnej psów, kotów i innych milusińskich.

Stomatologia zwierząt

Dysponując nowoczesnym sprzętem, kompleksową wiedzą oraz bogatym doświadczeniem skutecznie niesiemy pomoc czworonożnym pacjentom borykającym się z rozmaitymi chorobami jamy ustnej. Najczęściej zgłaszają się do nas właściciele psów i kotów, u których zaobserwowano nietypowe lub uciążliwe dla pupila objawy – zaczerwienienie/obrzęk dziąseł, próchnica zębów, nadmierne ślinienie się, obfity kamień nazębny, przykry zapach z pyszczka, wady zgryzu, niechętne przyjmowanie pokarmów.

Nierzadko zdarzają się również przypadki wymagające natychmiastowego leczenia:

• złamanie lub ukruszenie zęba/zębów (do którego doszło na przykład w wyniku nieszczęśliwego wypadku albo pogryzienia)
  • uraz tkanki kostnej lub śluzówki jamy ustnej
  • owrzodzenia, nadżerki, wysięk ropny w obrębie jamy ustnej czworonożnego pacjenta

Stomatologia psa Piekary Śląskie

Odpowiedzialni opiekunowie psów coraz częściej odwiedzają „psich dentystów”, a ci mają pełne ręce roboty. Nieleczone schorzenia stomatologiczne u zwierzaka mogą skutkować poważnymi chorobami ogólnoustrojowymi. Kluczową rolę w utrzymaniu dobrej kondycji zdrowotnej jamy ustnej pupila odgrywa profilaktyka stomatologiczna, w tym właściwa higiena zębów i dziąseł.

Lekarz weterynarii specjalizujący się w stomatologii zajmuje się leczeniem chorób przyzębia, przeprowadzaniem mniej lub bardziej inwazyjnych zabiegów stomatologicznych (m.in. ekstrakcja zęba, leczenie przetok ustno-nosowych, endodoncja, czyli leczenie kanałowe zębów), a także profilaktyką chorób jamy ustnej. Każde zwierzę odwiedzające naszą przychodnię może liczyć na kompleksową pomoc medyczną, a jego opiekun – na profesjonalne wsparcie merytoryczne.

Stomatologia psa
Stomatologia kota

Stomatologia kota Piekary Śląskie

Kiedy udać się do stomatologa z kotem? Ważne, aby uważnie obserwować swojego pupila. O schorzeniu na podłożu stomatologicznym mogą świadczyć objawy takie jak brak apetytu, nieprzyjemny zapach z pyszczka, krwawienie i/lub zaczerwienienie dziąseł, ropny katar.

Podczas wizyty u weterynarza- stomatologa oceniana jest kondycja jamy ustnej u kota, a gdy zachodzi taka konieczność, wdraża się leczenie – usuwanie kamienia nazębnego, stanów zapalnych dziąseł, próchnicy lub chorych zębów. W ramach diagnostyki nierzadko wykonuje się również zdjęcie rentgenowskie.

Jak często zabierać psa lub kota do stomatologa?

Warto odwiedzać weterynarza-dentystę regularnie, minimum raz do roku.

Jeżeli szukasz sprawdzonych stomatologów dla psów i kotów na Śląsku, zapoznaj się z ofertą Przychodni Weterynaryjnej BoliŁapka, zlokalizowanej przy ulicy Biskupa Nankera 156 w Piekarach Śląskich.

Skontaktuj się